söndag 9 september 2012

Homooetiska politiker

Jag är inte homosexuell. Jag tycker inte om att se bilderna på när två nakna killar sitter i ett badkar och pratar om sitt sexuella liv. Jag tycker inte att jag behöver se det i alla tidningar, lika lite om jag skulle behöva se en naken man sitta i samma posé med en naken kvinna i DN och andra tidningar.
Man måste inte alltid hänga ut allt så mycket det går bara för att "utmana" och "spränga gränser".

Vad jag tycker om homosexuella är samma sak som vad jag tycker om heterosexuella... Det är väl inte mitt problem vem andra blir kära i! Varför skall jag bry mig om att två killar eller två tjejer eller en tjej och en kille har blivit ihop? (Mer än att jag kan gratulera dem om de verkar passa ihop)
När mina elever har sagt att det är "äckligt" eller saker åt det håller så har jag svart just så- "Det är vad du tycker och det är dina värderingar, men vad vet du vad de tycker är äckligt"..."det är ingen skillnad för dig om en tjej är lesbisk eller hon är ihop med en annan kille, för båda två är då upptagna och du har ingen chans. Det är bara att leta efter någon annan" (sagt till en kille, byt könen för att se vad jag säger till tjejer).
Emmett C. Burns

Det som retar mig är när personer tror att de har förtursrätt i tyckande bara för att de tillhör en religion eller är stora politiker mm. De tror då att det de tycker är det som skall gälla och alla skall tycka som de. Se bara på politikern i USA, demokraten Emmett C. Burns från Maryland, som skickade ett långt brev till det amerikanska fotbollslaget Baltimore Ravens ägare för att försöka få spelaren Brendon Ayanbadejo tystad när det gäller hans uttalanden om att han är positiv till samkönade äktenskap. Helt rätt av ägaren och andra att stödja spelaren- Han har all rätt i världen att säga sina åsikter, och de är konstigt att de som säger Land of freedom försöker tysta andra... fast det är vi vana att läsa nu för tiden, titta bara på Julian Assange...

Brendon Ayanbadejo

Även i Slovakien försöker de trycka ner homosexuella. Där har de minst en gång utsatt en homosexuell asylsökande för "homotest"-Han fick titta på heterosexuella porrfilmer för att de ville se om han reagerade sexuellt på det... som om man inte kan vara bisexuell och därför riskera döden i typ Iran med mer... Vad bra då att EU fördömer detta!!!

Världen är sjuk när folk inte får vara sig själva (så länge det inte skadar andra). Homosexualitet har inget med pedofili att göra som många tror, utan om kärlek. Ren och skär kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar